Politik for personoplysninger for C More

Gæler fra 2. december 2019

Indhold

Introduktion

  1. Personoplysninger vi indsamler
  2. Hvordan anvender vi personoplysninger
  3. Årsager til at vi deler dine personoplysninger
  4. Hvordan kan du finde og kontrollere dine personoplysninger
  5. Dine individuelle rettigheder
  6. Med hvilket lovgrundlag behandler vi dine personoplysninger?
  7. Sikkerhed for dine personoplysninger
  8. Hvor gemmer vi og behandler dine personoplysninger
  9. Opbevaring af personoplysninger
  10. Ændringer i denne politik for personoplysninger
  11. Kontakt os

Ændringshistorik

Introduktion

Denne politik for personoplysninger gælder for tjenesten C More, (”Tjenesten”), som findes gennem websitet cmore.dk eller apps, af C More Entertainment AB med organisationsnummer 556053-7309 (”C More”, ”vi” eller ”os”). I denne politik forklarer vi, hvordan vi behandler dine personoplysninger i forbindelse med, at du anvender tjenesten.

Vi anvender information som vi indsamler om dig til tre hovedformål:

  • For at drive vores virksomhed og vedligeholde tjenesten (inkl. forbedre og tilpasse tjenesten),
  • For at udforme anbefalinger i tjenesten og tilpasse tjenesten til dig,
  • For at sende kommunikation og markedsføring inkl. kampagner til dig.

Til disse formål kombinerer vi de oplysninger som vi samler ind om dig for at give dig en smidigere, funktionsdygtig og personlig tilpasset oplevelse. For at forbedre beskyttelsen af dit privatliv har vi vedtaget tekniske og organisatoriske ændringer som er udformet for at forhindre visse kombinationer af data.

TV4 AB distribuerer C More´s søstertjeneste TV4 Play, som er en reklamefinansieret tjeneste, hvor du blandt andet kan se TV4´s indhold med reklamer. TV4 distribuerer desuden tjenesten Fotbollskanalen. TV4, C More och TV4 Media AB indgår i samme koncern (”koncernen”) og respektive tjeneste har sin egen politik for personoplysninger. Denne politik gælder kun for C More.

Det er vigtigt for os, at du føler din tryg, når du giver dine personoplysninger til os. Læs gerne videre om, hvordan vi anvender personoplysninger, hvordan det påvirker dit privatliv og om hvordan du varetager dine rettigheder.

1. Personoplysninger vi indsamler

1.1 En personoplysning er al information som kan kobles til dig som person, både direkte og indirekte via andre oplysninger.

1.2 Visse personoplysninger giver du direkte, f.eks. når du opretter og administrerer din brugerkonto for tjenesten eller kontakter os for support. Vi indsamler også personoplysninger indirekte gennem registrering af hvordan du anvender tjenesten. De personoplysninger vi behandler er:

  • Kontaktoplysninger. Vi indsamler dit navn og e-mailadresse. Hvis du opretter forskellige profiler på din brugerprofil behandler vi også navnene på disse profiler.
  • Legitimationsoplysninger. Vi indsamler det password som anvendes for din brug af tjenesten.
  • Demografiske data. Vi indsamler oplysninger om dig, f.eks. fødselsår, postnr. og køn.
  • Betalingsdata. Vores samarbejdspartner for betalingsløsninger (DIBS) indsamler nødvendige oplysninger for at kunne behandle og gennemføre din betaling i forbindelse med køb af abonnement og andre betalingstjenester som vi tilbyder i tjenesten. DIBS er dataansvarlig for den behandling som sker i deres betalingsløsning og for denne behandling gælder derfor DIBS' egen politik for personoplysninger.
  • Brugshistorik. Vi indsamler oplysninger om hvordan du anvender indhold i tjenesten (f.eks. hvilke film og serier du har set, hvilken genre som virker mest interessant for dig, hvor ofte du bruger tjenesten og fra hvilket type device du anvender tjenesten.
  • Device- og brugsdata. Vi indsamler oplysninger via cookies, hvilket beskrives nærmere i vores cookiepolicy (generelt kan siges, at det er information om, hvordan dit device interagere med tjenesten f.eks. hvilke indstillinger du vælger og de software konfigurationer du anvender mest.
  • Support, feedback m.m. Vi indsamler også information som du sender til os sammen med indhold i meddelelser som du sender til os, såsom feedback og klager du skriver, eller spørgsmål og information som du giver i kundeserviceøjemed. Når du kontakter os, f.eks. for kundeservice gennem telefon, bliver samtalen med vores medarbejdere overvåget og indspillet for din og vores sikkerhed samt en kontinuerlig udvikling af vores kundeservice.
  • Personoplysninger for at kontrollere folkeregisteradresse. Via NemID behandles dine oplysninger for at kontrollere din folkeregisteradresse i forhold til at følge EU-forordning 2017/2018 om grænseoverskridende portabilitet for indholdtjenesten på det indre marked. Via NemID får vi dit CPR-nummer som så kontrolleres op mod CPR-registreret. Efter at denne kontrol er gennemført slettes både CPR-nummer og folkeregisteradresse omgående.
  • Information om dit brug af andre tjenester/produkter som tilbydes inden for Koncernen. Udfra det indhold som du har taget del i via de forskellige tjenester som distribueres af firma indenfor Koncernen, identificerer vi hvilket indhold som kan være relevant for dig.

1.3 Vi kan også modtage oplysninger fra tredjeparter. Disse oplysninger beskytter vi på samme måde som vi beskytter andre personoplysninger og i overensstemmelse med hvad der beskrives i denne politik. Sådanne tredjeparter kan f.eks. være:

  • Virksomheder som sælger demografiske data. Denne data indeholder som regel ikke personoplysninger men er mest statistikker og lignende. Oplysningerne anvendes til at verificere og i visse tilfælde gøre oplysninger vi allerede har fyldestgørende.
  • Sociale netværk, under forudsætning at du giver os adgang til dine oplysninger.
  • Samarbejdspartnere som vi arbejder med for at tilbyde tjenester eller deltage i fælles markedsføring.
  • Samarbejdspartnere som vi arbejder med til håndtering af betalingsløsninger for at kunne verificere dine køb.
  • Offentligt tilgængelig kilder, f.eks. åbne myndighedsdatabaser eller andre data som er tilgængelig for alle.

1.4 For at du kan indgå aftale med os og for at kunne levere tjenesten til dig, er behandling af ovenstående oplysninger nødvendig.

2. Hvordan anvender vi personoplysninger

2.1 Vi anvender oplysninger som vi indsamler om dig til tre hovedformål:

  • For at drive vores virksomhed og vedligeholde tjenesten (inklusiv forbedre og tilpasse tjenesten),
  • For at udforme anbefalinger i tjenesten og tilpasse tjenesten til dig,
  • For at sende kommunikation og markedsføring inkl. kampagner til dig samt for at skabe profiler i tjenesten for at muliggøre person anpasset anbefalinger af program

2.2 Vedligeholde, forbedre og tilpasse tjenesten. Dette indebærer:

  • Håndtering af tjenesten. Vi anvender oplysninger for at vedligeholde tjenesten, for at vise personaliseret indhold og håndtere kundeservice. Vi verificerer din alder og din konto med Bisnode og dermed få begrænset supplerende information om dig f.eks. køn, som vi gemmer i vores dataregister. Som tidligere nævnt samarbejder C More med DIBS som håndterer betalingsløsninger. Eftersom selve transaktionen sker hos DIBS, beholder C More ikke dit fuldstændige kreditkortnummer men får dele af nummeret for at (i) kunne verificere dit abonnement og (ii) kunne kommunikere med dig om dit køb. Udover dette er vi nødt til at gemme visse transaktionsdata til regnskab.
  • Forbedre og udvikle tjenesten. Vi vil løbende teste, forbedre og udvikle tjenesten ved hjælp af statistik på hvordan tjenesten anvendes. Til dette formål anvender vi f.eks. fejlrapporter for at forbedre sikkerhedsfunktioner, brugeradfærd og søgeord for at forbedre relevans af søgeresultat samt brugerdata for at afgøre hvilke nye funktioner som skal prioriteres.
  • Analyse/forretningsudvikling. Vi anvender oplysninger i forbindelse med at kunne foretage aggregerede analyser som gør det muligt for os at drive vores forretning samt at kunne tage velbegrundede beslutninger. Analysen kan omhandle analyse af kundeindsigt, produktudvikling, personalisering af tjenesten, trends, statistik m.m. som kan hjælpe os i vores arbejde med at udvikle tjenesten. Oftest anvendes aggregeret og/eller anonym data i sammenhæng med denne senere type af analyse.
  • Kundeservice. Give support- og hjælpefunktioner til dig så du kan benytte tjenesten.
  • Sikkerhed. Vi anvender oplysninger for at beskytte dig og tjenesten, for at opdage og forhindre bedrageri, sikkerhedsbrister og for at løse eventuelle tvister samt fyldestgøre vores retslige ansvar og aftale.

2.3 Personlige anbefalinger og tilpasning af tjenesterne til dig. For at give dig en tilpasset brugeroplevelse af tjenesterne anbefaler vi dig indhold i tjenesterne. Anbefalingerne baseres bl.a. på, hvad du tidligere har brugt af indhold. Dine profiler som oprettes automatisk i tjenesten, men som du selv kan justere og tilføje, får forskellige anbefalinger baseret på profilens brugshistorik. Anbefalingerne kan også gives ud fra den målgruppe/det segment, som du tilhører. Med målgruppe/segment menes en gruppe af brugere, som har lignende egenskaber som du, f.eks. tilhører samme aldersgruppe, har samme køn, deler lignende interesser (dvs. bruger lignende indhold i tjenesterne). For at få dit segment anvender vi følgende information:

  • Data indsamlet fra tjenesten (seer- og surfhistorik fra C More).
  • Information fra vores kunderegister.
  • Information fra andre tjenester som distribueres fra Koncernen (f.eks. hvilken målgruppe/segment du anses at tilhøre udfra din anvendelse af de andre tjenester).

2.4 Kommunikation. Vi anvender dine oplysninger til at administrere vores kunderelation og kommunikere med dig (f.eks. via e-mail), eksempelvis for at meddele dig om ændringer i aftalevilkår eller i politik for personoplysninger og, når sikkerhedsopdateringer er tilgængelige, og informere dig om, at du skal foretage en handling for at holde din konto aktiv.

2.5 Markedsføring. Vi anvender din oplysninger til at markedsføre vores eget og TV4´s produkter og tjenester, såvel i tjenesten som på eksterne platforme. I det følgende beskrives på hvilken måde vi anvender dine oplysninger til senere formål:

2.6 Markedsføring af tjenesten og C More´s og TV4´s andre produkter og tjenester

2.6.1 Direkte markedsføring. Vi anvender dine oplysninger til at sende dig direkte markedsføring (dvs. markedsføring via mail eller push beskeder i vores app) vedrørende vores og TV4´s tjenester og produkter. Når vi sender sådan markedsføring til dig, kan du altid vælge ikke længere at ville modtage sådan markedsføring via et link i hver fremsendelse. Du kan slukke for pushnotifikationer under ”indstillinger” i din konto.

2.6.2 Interessebaseret markedsføring og retargeting. Vi anvender data om, hvordan du bruger tjenesterne, for at give dig såkaldt interessebaseret markedsføring vedrørende vores tjenester og produkter. Når du besøger vores webside, vil nogle af de cookies (og/eller lignende trackingteknikker), som vi placerer på din computer, med annonceringsformål, registrere indhold du tager del af og dit læse- og klikmønster, så vi kan forstå, hvilke typer af sider du er interesseret i. Vi kan derefter vise anbefalinger eller markedsføring på din browser (på andre websites) og/eller sociale medier som f.eks. Facebook og/eller Instagram (retargeting), baseret på de interesser, som vi har opfattet som relevante for dig.

2.6.3 Markedsføringen kan baseres på informationer om hvordan du bruger tjenesterne og indhold i de tjenester, som du har brugt. Annoncerne kan også vælges ud fra anden information, som vi får om dig med tiden ved hjælp af demografiske data, brugerdata fra vores annoncørers og partneres websider og apps.

2.6.4 Hvis du vælger at slå cookies fra i din browser, vil du heller ikke modtage den interessebaserede markedsføring vedrørende vores eller TV4´s produkter og tjenester på andre websites og/eller sociale medier. Bemærk, at du fortsat vil få markedsføring om disse tjenester, dog uden at de er tilpassede til dig. Hvis du vælger at slå cookies fra, kan dette få konsekvenser, f.eks. for din brugeroplevelse. Se mere under afsnittet ”Hvordan kan du finde og kontrollere dine personoplysninger” nedenfor. Det er vigtigt at huske på, at ingen af de teknikker, som vi anvender til interessebaseret markedsføring, indsamler informationer om dit navn, din adresse, e-mailadresse eller telefonnummer.

2.7 Vi kan også dele anonyme adfærdsdata om vores brugere med vores annoncører, inklusive virksomheder som sponserer indhold, markeret med ”Sponseret af”, ”Betalt indhold/Betalt af” eller ”Indhold fra annoncører/Fra vores annoncører”. Anonyme data er informationer, som ikke kan kobles til et individ, og hvor vi har fjernet alle referencer og koblinger til vores brugere.

2.8 Øvrige formål. Hvis vi har til hensigt at anvende dine personoplysninger til et andet formål end dem, der beskrives i denne policy, vil du blive informeret om en sådan anvendelse inden eller i forbindelse med indsamlingen af personoplysningerne, og vi vil bede om dit samtykke, når det kræves.

3. Årsager til at vi deler dine personoplysninger

3.1 Vi er restriktive med at dele dine personoplysninger med andre. I forbindelse med, at vi stiller tjenesterne til rådighed for dig, kan det dog være nødvendigt for os at dele dine informationer med andre, så vi kan levere tjenesterne til dig. Eksempelvis deler vi som beskrevet ovenfor, visse oplysninger (f.eks. oplysning om segment) indenfor Koncernen. Øvrige selskaber, som vi giver dine oplysninger til, må udelukkende behandle dem i overensstemmelse med vores instruktioner, og gennem aftaler sikrer vi et højt beskyttelsesniveau for dine personoplysninger.

3.2 Vi deler dine oplysninger med selskaber, som stiller tjenester til rådighed for os (f.eks. leverandører af IT-tjenester, IT-systemer, m.m.) i tilfælde af, at de har brug for adgang til personoplysningerne for at kunne stille deres tjenester til rådighed for os. Vi kan også udlevere personoplysninger i tilfælde af eksempelvis ved sammenlægning af vores selskab med et andet selskab eller ved salg af vores aktiver eller til f.eks. myndigheder, hvis det følger af lovkrav, anden forfatning eller myndighedsbeslutning.

4. Hvordan kan du finde og kontrollere dine personoplysninger

4.1 Under ”Indstillinger” i din brugerkonto ser du de personoplysninger, som du har givet direkte til os, dvs. de oplysninger du angav, da du oprettede din konto. Disse oplysninger kan du selv ændre direkte i tjenesterne. Oplysninger, som du har givet til os indirekte, dvs. informationer som indsamles i forbindelse med, at du bruger tjenesterne såsom f.eks. seerhistorik, har du ikke direkte adgang til i tjenesterne. Du kan dog downloade denne information ved at gå ind på mydata.cmore.dk (se mere nedenfor)

4.2 Hvis du ikke længere vil modtage direkte markedsføring vedrørende C More produkter og tjenester via e-mail eller sms, kan du bruge frameldingslinket, som findes i hver fremsendelse. Push beskeder afmelder du under ”indstillinger” på din konto.

4.3 Som vi nævnte oven for indsamler vi også oplysninger om dig via cookies. Hvis du vælger at slå cookies fra, kan dette få konsekvenser, f.eks. for din brugeroplevelse. Læs mere om dette, og om hvordan du begrænser anvendelsen af cookies på www.cmore.dk/artikler/cookies

5. Dine individuelle rettigheder

5.1 Du har følgende rettigheder i forbindelse med, at vi behandler dine personoplysninger:

  • Ret til adgang (indsigtsret). Du har ret til at få en bekræftelse af, i hvilket omfang vi behandler dine personoplysninger, og få en kopi af disse oplysninger og information om vores behandling.
  • Ret til berigtigelse. Du har ret til at få fejlagtige oplysninger rettet.
  • Ret til sletning. Du har ret til under visse omstændigheder at få fjernet oplysningerne.
  • Ret til begrænsning af behandling. Du har ret til under visse omstændigheder at kræve at vores behandling begrænses, eksempelvis hvis du modsætter dig oplysningernes rigtighed.
  • Ret til dataportabilitet. Du har ret til at anmode om, at dine oplysninger flyttes fra os til et andet selskab, som har ansvar for at behandle dine personoplysninger (dette gælder dog kun for behandling, som er baseret på samtykke, eller som udføres, for at vi skal kunne fuldføre vores aftale med dig, og udelukkende oplysninger, som du selv har givet til os).
  • Ret til indsigelse. Du har ret til at gøre indsigelse mod behandlingen af personoplysningerne under visse omstændigheder.
  • Ret til tilbagekaldelse. Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke (i det omfang behandlingen baseres på dit samtykke). Bemærk, at en tilbagekaldelse ikke påvirker lovligheden af behandling, som er baseret på dit samtykke, inden samtykket tilbagekaldes.
  • Ret til at klage. Du har ret til at indgive en klage til tilsynsmyndigheden, hvis du ikke mener, at vi behandler dine personoplysninger i henhold til loven (i Danmark er Datatilsynet den ansvarlige tilsynsmyndighed).

Visse af rettighederne gælder udelukkende i visse situationer. I tilfælde af at du vil udøve nogen af rettighederne, bør du i første omgang besøge vores mydata.cmore.dk, hvor du finder svar på de fleste spørgsmål. Du er selvfølgelig også velkommen til at kontakte os direkte via oplysningerne nedenfor i afsnittet ”Kontakt os”

6. Med hvilket lovgrundlag behandler vi dine personoplysninger?

6.1 Som det fremgår ovenfor (”Hvordan anvender vi personoplysninger” samt ”Årsager til at vi deler dine personoplysninger”) behandler vi dine personoplysninger til flere forskellige formål.

6.2 Den behandling, som vi foretager, f.eks. når vi behandler dine kontaktoplysninger og informationer om indhold, som du har forbrugt, er nødvendig, for at vi skal kunne administrere og stille tjenesten til rådighed for dig i overensstemmelse med vores brugervilkår.

6.3 Hvis vi skal behandle data f.eks. til markedsføringsformål vedrørende vores eller TV4´s produkter og tjenester og ved behandling til statistiske formål gør vi det med støtte i, at vi har en legitim interesse i at behandle dine oplysninger.

6.4 Hvis vi skal udføre en behandling, som kræver dit samtykke, vil vi indhente det separat, inden behandlingen påbegyndes.

7. Sikkerhed for dine personoplysninger

7.1 Vi anvender en række sikkerhedsteknikker og metoder for at beskytte dine personoplysninger fra uønsket adgang, uautoriseret anvendelse og udlevering. Eksempelvis lagres dine personoplysninger i computersystemer, som der er begrænset adgang til, og som findes i beskyttede lokaler. Ved overførsel af meget sensitive data via internettet, beskytter vi disse oplysninger med kryptering eller tilsvarende teknikker.

8. Hvor gemmer vi og behandler dine personoplysninger

8.1 Personoplysninger, som indsamles af os, lagres og behandles hovedsaligt i den region, hvor du bor i Danmark eller i andre lande, hvor vi, vores samarbejdspartnere, vores firmaer indenfor Koncernen eller leverandører er virksomme. Lagringsstederne vælges med henblik på at kunne fungere effektivt, at forbedre ydeevnen og skabe redundans med det formål at beskytte data, hvis strømafbrydelse eller andre problemer skulle indtræffe. Vi tager forholdsregler for at sikre, at oplysninger, som vi indsamler ifølge denne politik, behandles efter bestemmelserne i denne politik og efter gældende lovgivning der, hvor oplysningerne lagres.

8.2 Hvis oplysningerne overføres til et land uden for EU/EØS, hvilket kan ske, er lovgrundlaget blevet sikret, eksempelvis gennem aftaler, der indeholder de standardiserede modelklausuler for dataoverførsel, som er blevet vedtaget af Europa-Kommissionen, og som findes på Europa-Kommissionens webside. Vi sikrer at modtagerne af oplysningerne, opretholder et højt sikkerhedsniveau for oplysningerne.

9. Opbevaring af personoplysninger

9.1 Vi opbevarer dine personoplysninger så længe, som det er nødvendigt for at stille tjenesterne til rådighed eller til andre nødvendige formål som at efterleve vores juridiske forpligtelser (f.eks. bogføringsloven), løse tvister eller fuldføre vores aftaler. Eftersom disse behov kan variere for forskellige typer af data og for forskellige sammenhænge, kan den faktiske opbevaringsperiode variere. Ved beslutningen om, hvornår oplysninger skal slettes, er det frem for alt formålet, der er afgørende.

9.2 Selv om opbevaringsperioderne varierer, gemmer vi som regel dine brugerkontooplysninger, så længe du er en registreret bruger af tjenesterne og op til et (1) år derefter (til markedsføringsformål). Visse oplysninger slettes dog løbende, f.eks. oplysninger som indsamles via cookies, som slettes i overensstemmelse med vores www.cmore.dk/artikler/cookies. Dette gør, at vi udelukkende anvender relevant information, og giver os mulighed for at give dig aktuel information og en brugeroplevelse, der er tilpasset i tid.

10. Ændringer i denne politik for personoplysninger

10.1 Vi opdaterer vores politik for personoplysninger, når det er nødvendigt, f.eks. for at afspejle kundefeedback og ændringer i tjenesterne. Når en politik opdateres, ændres datoen for den seneste opdatering længst oppe i politikken, og ændringerne beskrives nederst på siden under ”Ændringshistorik”, hvorefter ændringerne træder i kraft.

10.2 Hvis der sker større ændringer i politikken, eller i hvordan vi behandler dine personoplysninger, får du besked via en notifikation i tjenesterne, opslag på websiden eller via e-mail, inden ændringerne træder i kraft, der hvor det kræves ifølge loven. Læs gerne denne politik regelmæssigt, så du holder dig informeret om, hvordan vi beskytter dine personoplysninger og dit privatliv.

11. Kontakt os

11.1 C More AB (SE-nr. 556053-7309) er persondataansvarlig for de personoplysninger, som indsamles via tjenesterne og således omfattes af denne politik for personoplysninger. Dette indebærer, at vi er ansvarlige for de personoplysninger, som vi har om dig, og hvordan vi behandler dem. Hvis du har nogen spørgsmål om, hvordan dine personoplysninger behandles, eller vil indgive en klage, kan du kontakte os gennem de oplysninger, som er tilgængelige på mydata.cmore.dk

11.2 Vi har også udpeget en databeskyttelsesrådgiver, som du også kan stille dine spørgsmål til via følgende kontaktinformation.

CMORE ENTERTAINMENT AB Att: Dataskyddsombud Tegeluddsvägen 3-5 115 41 Stockholm Mailadress: dpo@tv4.se


Ændringshistorik

Juni 2018: Præcisering i anledning af, at den nye databeskyttelsesforordning (General Data Protection Regulation, ”GDPR”) træder i kraft den 25. maj 2018. Politikken er også blevet omarbejdet for at være klar og tydelig g og for at være enklere at læse og forstå.

December 2019: Præcisering/ændring i politik om personoplysninger i forbindelse med separation fra øvrige Bonnier selskaber efter Telia´s opkøb. Den opdateret politik for personoplysninger vil automatisk træde i kraft for alle eksisterende brugere af tjenesten den 2. december 2019, og fra den dato tillægges din brug af tjenesten. Præcisering i forbindelse med EU-forordning 2017/2018 om grænseoverskridende portabilitet for indholdstjenester online.